تقویت حس ششم و روش‌های مربوط به ان

 تقویت حس ششم و روش‌های مربوط به ان
حس ششم یا غریزه یک توانایی ذهنی ذاتی است که با نشانه هایی می توانید وجود این حس در خود را تشخیص دهید و با روش هایی ساده حس ششم را تقویت کنید.
همه افراد دارای حس ششم هستند . اگرچه ممکن است بسیاری از افراد آن را احساس نکنند و از آن آگاه نباشند اما با این حال دائما در طول فعالیت های روزانه خود از این حس استفاده می ‎کننددر ادامه این مطلب با حس ششم و روش‌های تقویت آن آشنا خواهید شد.

حس ششم چیست؟

شما پنج حس اصلی دارید : بینایی ، شنوایی ، چشایی ، لامسه و بویایی .حس ششم احساسی فراتر از حواس عادی ما است . حس ششم، به صورت های مختلفی نمود ‎پیدا می ‎کند مانند دیدن چیزی که دیگران نمی ‎توانند ببینند ، تا شنیدن صدا هایی که دیگران نمی ‎توانند بشنوند و یا حادثه ای که دیگران نمی ‎دانند قرار است رخ بدهد و حس ششم به عنوان فرآیندی غیر طبیعی برای انتقال اطلاعات و انرژی مانند تله پاتی تعریف شده است که از نظر مکانیسم های فیزیکی یا بیولوژیکی شناخته شده توضیح داده نشده است.

راهکارهایی برای تقویت حس ششم

در لحظه زندگی کنید و به ایده ها ، نگرش ها و به برداشت های خود از جهان پیرامون توجه کنید :

آن ها فقط تخیل نیستند بلکه آن ها اطلاعاتی هستند که مغز شما نسبت به جهان پیرامون تان در حال پردازش شان است . مغز شما قادر به دریافت اطلاعات در قالب احساسات ، طعم، بینایی، بو و صدا است و تمامی این اطلاعات را پردازش کرده و شروع به تفسیر آن ها می ‎کند که اغلب ما به این منبع اطلاعات درونی بی توجه هستیم و معتقدیم که منطقی بودن کارامدتر است.

برای تقویت حس ششم خود، به ندای درونی تان گوش فرا دهید:

برای مثال ممکن است احساس کنید که اکنون زمان مناسبی برای زنگ زدن به شخصی خاص است و یا به جای فرستادن پیام متنی بهتر است به صورت حضوری با شخص مورد نظر ارتباط برقرار کنید و همچنین می ‎توانید اطلاعاتی که از طریق ندای دورنیتان به شما ابلاغ می ‎شود را جایی یادداشت کنید و در صورت لزوم به آن مراجعه کنید.

 به مغز خود استراحت بدهید تا بتوانید آزادانه فکر کنید :

گوش دادن به موسیقی ، پیاده روی و یا خواندن کتاب راه هایی مناسب برای ایجاد آرامش درونی است.

 از حس ششم خود کمک بخواهید :

ممکن است به نظرتان عجیب بیاید اما کافی است تا چشمان خود را ببندید، چند نفس عمیق بکشید و بعد از ایجاد آرامش در درونتان از حس ششم خود برای حل مشکلی که برایتان به وجود آمده، کمک بخواهید که مغز شما، هر دستوری را که شما وارد کنید اجرا می ‎کند.
به جای تمرکز بر روی جزئیات امور، ذهن خود را معطوف به انجام کار دیگری کنید و در عین حال از حس ششم خود کمک بخواهید . بعد از اینکه حس ششمتان شما را در زمینه مورد نظر راهنمایی کرد، آن را بر روی تکه کاغذی یادداشت کنید.بعد از موفقیت حس ششمتان در حل مسئله مورد نظر از او تشکر و قدردانی کنید . به این ترتیب قادر به تقویت حس ششم خود خواهید بود.

از خودتان سؤال کنید:

یکی از بهترین راه های تقویت حس ششم ، در مورد چیزی که می خواهید بدانید ، فکر کنید و قبل از خودتان درباره آن از خود سوال کنید . مشاهده خواهید کرد که رؤیاهای شما در شب پاسخ سؤال شما را می دهند.

به خودتان عشق بورزید :

در قلمروی معنویات عشق عنصربزرگ و مهمی است. پس عشق ورزیدن را اط خودتان آغاز کنید تا بتوانید انرژی خود را سالم نگه دارید و حواستان دقیق تر و قدرتمندتر شود . اینگونه همه حواس شما به کانالی بسیار شفاف و دقیق تبدیل خواهد شد و بدن، ذهن، روح و احساساتتان از تاثیرات منفی رها خواهد شد.

به خودتان اعتماد کنید :

به خودتان اعتماد کنید مثلا اگر زمان قدم زدن دوست دارید به سمت چپ بپیچید این کار را انجام داده و به حستان اعتماد کنید . اینگونه مشاهده می کنید که حستان درست شما را هدایت کرده است.

یکی دیگر از راه های تقویت حس ششم، تقویت حواس پنجگانه است :

حواس پنجگاه قوی به قوی تر شدن صدای درونی کمک زیادی خواهد کرد.سعی کنید دست از قضاوت بدون داشتن هیچگونه اطلاعات در مورد موضوع مورد نظر برداشته و تنها با دقت و هوشمندانه بنگرید و گوش دهید.

احساساتی نباشید:

برای تقویت حس ششم خود باید از بها دادن بیش از حد به احساسات خود دست بردارید؛ زیرا زمانی که احساساتی می ‎شوید توانایی درک اطلاعاتی که حس ششمتان به شما انتقال می ‎دهد را نخواهید داشت. بنابراین از دنبال کردن بیش از حد قلب خود خودداری کنید.

عقل و منطق خود را سرکوب نکنید:

از سرکوب کردن عقل و منطق و یا احساسات قلبی خود دست بردارید و اجازه دهید که هر کدام از این موارد، کار خود را انجام دهند . شما برای تقویت حس ششمتان باید اجازه دهید تا همه چیز روال عادی خودشان را دنبال کنند که در غیر اینصورت، قضاوتِ حس ششم شما صحیح نبوده و قابل اتکا نخواهد بود.

عجول نباشید :

عجول بودن باعث به خطا رفتن احساسات درونی شما می‎شوند. بنابراین قبل از اتخاذ هرگونه تصمیمی بهتر است آرامش خود را حفظ کرده و بر روی حس ششم خود تمرکز کنید تا بتوانید بهترین تصمیم ممکن را بگیرید.

فقط به محتوای کلام توجه نکنید :

معمولا ۹۳% از ارتباطات غیر کلامی است که برای تقویت نیاز حس ششم خود باید به تک تک احساسات افراد مختلف ، کلمات، عبارات ، بوها، حرکات و خلق و خو ها توجه کنید و نه فقط محتوای کلام.

به طبیعت بروید :

بودن در طبیعت به بهبود حواس پنجگانه و همینطور حس ششم کمک زیادی می ‎کند و در کل طبیعت، دارویی شفا بخش برای روح است. در مکانی آرام و کشیدن چند نفس عمیق بکشید و ذهن خود را خالی از هرگونه فکر و خیالی کرده و خوب تمرکز کنید که حس ششم شما جواب سوالات شما را خواهد داد .

پیام دریافت شده را یادداشت کنید:

بسیاری از مواقع حس ششم، در خواب و رویا نمود پیدا می ‎کند و پیام هایی را به ما انتقال می‎ دهد. برای جلوگیری از فراموش کردن این پیام ها، بهتر است بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب، پیام دریافت شده از خواب خود را یادداشت کنید.

تجسم کنید :

برای تحقق اهداف خود، آن ها را تجسم کنید و یا در مورد آن ها صحبت کنید و خواسته و اهداف خود را با ذهن ناخداگاه تان تقویت کنید تا بتواند به تحقق آن ها کمک کند.

به خود و انرژی درونیتان اعتماد کنید :

صدای درونی خود را نادیده نگیرید و به آن ها بها دهید و به خود و انرژی درونیتان اعتماد کنید.

در کلاس های تقویت کننده ذهن شرکت کنید :

شرکت در کلاس های تقویت کننده ذهن نیز کمک زیادی به تقویت حس ششم می ‎کند. تمرینات مدیتیشن و یوگا به تقویت تمرکز و کاهش استرس و اضطراب کمک کرده و نقش به سزایی در افزایش اعتماد به نفس دارند که با انجام روزانه ۱۰ دقیقه تمرینات یوگا و مدیتیشن به مدت ۲ هفته، از اثرات معجزه آسای آن بهره مند خواهید شد.
با بهره گیری از نکات ذکر شده و انجام تمرینات منظم، موفق به تقویت اعتماد به نفس و حس ششم خود خواهید بود.
تقویت حس ششم
منبع:نمناک

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *