خوردن روزانه بادام و تاثیر آن بر سلامت بدن

 خوردن روزانه بادام و تاثیر آن بر سلامت بدن
سینتیا ساس متخص تغذیه آمریکایی فواید خوردن روزانه بادام و تاثیر آن بر سلامت بدن را تشریح کرد. وی می‌گوید که نتایج مطالعات اخیر نشان داده است که خوردن ۴۰ گرم بادام در روز سطح کلسترول مضر را کاهش می‌دهد و به نرمال شدن فشار خون  و انعطاف رگ‌های خونی کمک می‌کند.

مزایای خوردن روزانه بادام

بادام سرشار از آنتی اکسیدان 

این متخصص تغذیه اضافه کرد که بادام سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی است. به عنوان مثال، ۲۳ عدد بادام حاوی چربی‌های مفید برای قلب، ۶ گرم پروتئین گیاهی، چهار گرم فیبر غذایی (۱۳ درصد مقدار روزانه مورد نیاز بدن)، نیمی از ویتامین روزانه، ویتامین‌های گروه B، آهن، پتاسیم و منیزیم است.

ویتامین Е در این حالت به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده، از سلول‌ها در برابر آسیب محافظت می‌کند (علت اصلی پیری زودرس و بیماری ها)، از سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می‌کند، التهاب را کاهش می‌دهد و به گسترش رگ‌های خونی کمک می‌کند که این فرآیند باعث بهبود جریان خون می‌شود. منیزیم نیز برای سلامتی مغز، استخوان ها، خلق و خو، خواب و تنظیم میزان قند خون و فشار خون ضروری و مهم است.

حفظ سلامت روده

این متخصص تاکید کرد: دانشمندان کشف کرده اند که بادام به عنوان غذایی برای باکتری‌های مفید در روده عمل می‌کند، به عنوان مثال، گروهی از دانش آموزان سال ۲۰۱۹ تحت آزمایش قرار گرفتند که شامل خوردن روزانه بادام به مدت هشت هفته بود. پس از سپری شدن دوره، محققان تغییراتی را در ترکیب فلور روده مشاهده کردند. به عنوان مثال، تعداد باکتری‌های موثر بر وزن، انسولین و تنظیم کلسترول افزایش یافت.

کاهش شاخص توده بدن و دورکمر

همچنین بادام باعث کاهش شاخص توده بدن و کاهش دور کمر می‌شود و اینکه چربی‌های سالم و پروتئین‌های گیاهی موجود در بادام به احساس سیری کمک کرده و احساس گرسنگی را به تأخیر می‌اندازند. علاوه بر این، مطالعات اخیر نشان داده است که بادام ۲۰ درصد کالری کمتری از آنچه در برچسب‌ها ذکر شده است، دارد، زیرا تمام کالری روده را به خون جذب نمی‌کند.

حفظ جوانی پوست

همچنین به نظر می‌رسد، بادام به مبارزه با پیری پوست کمک می‌کند. یک مطالعه که در آن زنان سالم یائسه به دو گروه تقسیم شدند نشان داد زنان گروه اول که به مدت ۱۶ هفته ۲۰ درصد کالری روزانه خود را به شکل بادام مصرف می‌کردند و گروه دوم که رژیم معمول را ادامه دادند، چین و چروک در زنان گروه اول نسبت به زنان گروه دوم کاهش می‌یابد.

خوردن روزانه بادام

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *