خواص نشاسته و فواید آن برای سلامتی

 خواص نشاسته و فواید آن برای سلامتی
محققان بر این باورند نشاسته مقاوم ضمن کمک به کاهش وزن حتی خطرات مرتبط با دیابت و سرطان روده بزرگ را نیز کاهش می دهد. گزارش جدیدی از انگلیس نشان می دهد غذاهایی مانند یک سیبزمینی پخته ، موز یا ماکارونی که حاوی نشاسته مقاوم هستند  دارای فواید زیادی برای سلامتی هستند  بدون اینکه هیچ عارضه جانبی داشته باشند.در ادامه این این مطلب با خواص نشاسته آشنا خواهید شد.

خواص نشاسته

  •  شواهد نشان می دهد این نشاسته ها باعث می شوند افراد کمتر بخورند و سلامت روده و کنترل قند خون را بهبود بخشند.
  • نشاسته مقاوم در روده کوچک هضم نمی شود در عوض، با تخمیر در روده بزرگ زنجیره های اسید چرب کوتاه تولید و در اصل به نوعی فیبر تبدیل می شود. این زنجیره های اسیدی به عنوان منبع انرژی سلول های روده بزرگ عمل می کنند.
  • محققان اذعان می دارند افزایش اسیدهای چرب در روده بزرگ به جلوگیری از رشد سلول های غیرطبیعی در روده نیز کمک می کند.
  • شواهد ثابتی وجود دارد که نشان می دهد مصرف نشاسته مقاوم به جای کربوهیدرات های قابل هضم به کنترل قند خون کمک می کند. این تعامل یک مزیت برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ محسوب می شود.
  • نشاسته مقاوم با تحریک ترشح هورمون های روده که اشتها را سرکوب می کنند باعث بهبود سلامت روده و گرسنگی بعد از غذا می شود.
  •  می دانیم دریافت کافی فیبر غذایی به طور کلی برای دستیابی به یک رژیم غذایی سالم و متعادل مهم است و خطر ابتلا به طیف وسیعی از بیماری های مزمن از جمله سرطان روده بزرگ، دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
    خواص نشاسته مقاوم موضوعی است که تمایل دارد در دنیای سلامتی رفت و آمد کند. برخی از شواهد علمی از مزایای مطرح شده در گزارش بنیاد پشتیبانی می کند اگرچه تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.
  • شواهدی وجود دارد که نشاسته های مقاوم در برابر غذا می توانند اشتها را سرکوب کنند، اما افراد هنوز هم باید سیر شوند که غذا خوردن را متوقف کنند. آنها همچنین نیاز به خوردن غذاهای فرعی سالم مانند سبزی ها و میوه ها نیز دارند.همه چیز باید با هم متناسب باشد.

خواص نشاسته

نکات مهم:

انتخاب یک هدف خاص روش بهتری برای نزدیک شدن به چالش کاهش وزن است.

قطعنامه هایی مانند نوشیدن آب به جای نوشابه یا خوردن یک وعده غذایی گیاهی در هفته مفیدتر و قابل انجام تر هستند، بنابراین هر بار یک تغییر ساده انجام دهید.
بهتر است به جای تمرکز روی کارهایی که باید “کمتر” انجام دهید تصمیم بگیرید “بیشتر” چه کاری را انجام دهید.
وی اضافه می کند: افراد تمایل دارند در تعطیلات در رستوران ها غذا بخورند، بنابراین بازگشت به برنامه وعده های غذایی خانگی یک تصمیم سالم و درست است و رفتن به رستوران را نیز باید محدود کرد با حداقل در رستوران هایی که غذاهای سالم سرو می کند غذا خورد.

 

منبع: کارگرآنلاین

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *