خواص ماست یونانی برای سلامتی

 خواص ماست یونانی برای سلامتی
خواص ماست یونانی با ماست های دیگر متفاوت است زیرا فرآیندی را برای حذف بخش مایع شیر (Whey) پشت سر می گذارد. این مایع حاوی لاکتوز، قند طبیعی موجود در شیر  است. ماست یونانی یک محصول لبنی محبوب است، ماست یونانی از قند کمتر نسبت به ماست معمولی برخوردار است. با حذف بخش مایع شیر، ماستی غلیظ تر و خامه ای تر با مزه ای ترش تولید می شود.

مواد مغذی موجود در ماست یونانی :

– کلسیم
– پروتئین
– پروبیوتیک ها
– ید
– ویتامین B12

فواید و خواص ماست یونانی :

بهبود سلامت استخوان
مصرف ماست یونانی ممکن است سلامت استخوان ها را بهبود ببخشد زیرا سرشار از کلسیم و پروتئین است.کلسیم سلامت استخوان ها را تقویت می کند و می تواند خطر پوکی استخوان، یک بیماری انحطاطی استخوان، را کاهش دهد. مصرف پروتئین کافی نیز برای سلامت استخوان ها ضروری است.
کاهش اشتها و گرسنگی
ماست یونانی سرشار از پروتئین است، از این رو، ممکن است به افراد در احساس سیری برای مدت زمان طولانی تر کمک کند. نتایج یک پژوهش نشان داد که افراد ممکن است پس از یک وعده غذایی با محتوای پروتئین زیاد، غذای کمتری در ادامه روز مصرف کنند. پژوهشی دیگر نیز نشان داد که افزایش پروتئین غذایی به مصرف کالری کمتر در افراد منجر شده که کاهش وزن بیشتر را به همراه داشت.
بهبود سلامت روده
ماست یونانی حاوی پروبیوتیک ها است. این باکتری های خوب و مفید ممکن است تعادل باکتریایی سالم را در روده تقویت کنند.
اما پژوهشی جدید این فواید را زیر پرسش برده است. این امکان وجود دارد که همه به روشی مشابه به پروبیوتیک ها واکنش نشان ندهند.
مطالعه ای در سال ۲۰۱۸ نشان داده است که روده برخی افراد در برابر فواید پروبیوتیک ها مقاوم است، در شرایطی که دیگران پذیرش بیشتری دارند.
ساخت توده عضلانی
غذاهای سرشار از پروتیین، مانند ماست یونانی، ممکن است به ساخت توده عضلانی کمک کنند. نتایج یک پژوهش نشان داد که یک رژیم غذایی با محتوای پروتیین زیاد ممکن است توده عضلانی را در افرادی که تمرینات قدرتی انجام می دهند، افزایش دهد.
ماست یونانی

کاهش فشار خون

از جمله خواص ماست یونانی این است که ماست یونانی یک نوع شیر تخمیر شده پروبیوتیک است که ممکن است فشار خون را کاهش دهد.
یک تجزیه و تحلیل بزرگ در سال ۲۰۱۳ که ۱۴ مطالعه و بیش از ۷۰۰ شرکت کننده را شامل می شد، نشان داد که شیر تخمیر شده با پروبیوتیک ها به کاهش فشار خون کمک می کند.
با این وجود، نتایج مطالعات در این باره یکدست نیستند. به عنوان مثال، مطالعه ای دیگر در سال ۲۰۱۵ با حضور ۱۵۶ شرکت کننده دارای اضافه وزن نشان داد که مصرف ماست پروبیوتیک بر فشار خون یا دیگر خطرات قلبی عروقی اثری ندارد.
منبع: بهداشت نیوز

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *