فواید پیاده‌روی

فواید پیاده‌روی برای سلامتی

پیاده‌روی برای کاهش وزن بسیار مناسب است، اما مزایای آن بسیار فراتر از این است. از انرژی بیشتر و خلق و خوی بهتر تا تسکین استرس، تقویت خلاقیت و موارد دیگر.در ادامه این مطلب با فواید پیاده‌روی برای سلامتی جسم و روح آشنا خواهید شد.

فواید پیاده‌روی

خلق آرامش و خوشبختی

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله پزشکی پیشگیری آمریکا منتشر شده است، خواه یک روز آرام داشته باشید، خواه یک روز سخت، پیاده‌روی می‌تواند روحیه شما را بالا ببرد – به ویژه هنگامی که بیرون از منزل می‌روید.

تنفس راحت‌تر

اگر آسم ناشی از ورزش را تجربه کرده‌اید نیازی به اجتناب از ورزش نیست. شما فقط باید ورزش مناسب را در شرایط مناسب پیدا کنید. کالج آمریکایی آلرژی، آسم و ایمونولوژی می‌گوید پیاده‌روی، شنا، گلف و دوچرخه‌سواری در اوقات فراغت، احتمال تحریک مجاری تنفسی شما را کمتر می‌کند.

متابولیسم حداکثر

سندرم متابولیک سه گانه شیطانی افزایش فشار خون / کلسترول، قند خون بالا و چربی دور کمر، یکی از بدترین عوارض جانبی کم تحرکی است. این علامت دیابت، بیماری قلبی و حتی مرگ زودرس است. یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی نیجریه نشان می‌دهد که احتمال سندرم متابولیک فقط با یک ساعت پیاده‌روی در روز ۲۹ درصد کاهش می‌یابد.

عمر بیشتر

می‌خواهید بیشتر زندگی کنید؟ راه بروید. طبق تحقیقات کلینیک مایو، پیاده‌روی سریع می‌تواند طول عمر شما را افزایش دهد ، بیشتر از کسانی که سرعت کمتری دارند. حالا اگر می‌خواهید بیشتر عمر کنید، می‌دانید که باید بلند شوید و راه بروید.

خواب آسوده

داشتن یک خواب خوب شبانه یکی از مهمترین کارهایی است که می‌توانید برای سلامتی خود انجام دهید. اما گاهی اوقات گفتن این کار آسان‌تر از انجام است. یک پیاده‌روی سریع ممکن است تمام آن چیزی باشد که شما نیاز دارید. به گفته بنیاد خواب، محققان دریافته‌اند افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند، از جمله پیاده‌روی، زودتر می‌خوابند، طولانی‌تر می‌خوابند و خواب با کیفیت بهتری حتی نسبت به افرادی که ورزش‌های شدید انجام می‌دهند، دارند.

کاهش ابتلا به زوال عقل

پیاده‌روی برای مغز شما نیز مفید است. محققان در دانشگاه نیو مکزیکو هایلندز کشف کردند که هنگام راه رفتن، ضربه پای شما بر روی زمین امواج فشار را از طریق شریان‌ها افزایش می‌دهد و جریان خون به مغز را تقویت می‌کند. پیاده‌روی در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های شناختی مانند آلزایمر و انواع دیگر زوال عقل نقش دارد.

پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان

تراکم استخوان ممکن است یکی از مهیج‌ترین مزایای پیاده‌روی نباشد، اما یکی از مهمترین آنهاست. افرادی که استخوان‌های قوی‌تری دارند، از پوکی استخوان و همه مشکلاتی که با آن روبرو می‌شوند مانند شکستگی، از کارافتادگی و کوچک شدن ستون فقرات جلوگیری می‌کنند. انجمن سلامت استخوان آمریکا می‌گوید: بهترین راه برای داشتن استخوان‌های قوی و سالم دویدن، انجام حرکات موزون و پیاده‌روی است.

بهبود بینایی

پیاده‌روی روزانه به شما کمک می‌کند تا با افزایش سن از بینایی خود محافظت کنید. طبق یک مطالعه منتشر شده در مجله علوم اعصاب، محققان دریافتند افرادی که فعالیت هوازی منظم دارند، کره چشم سالم‌تری دارند و کمتر دچار مشکلاتی مانند تحلیل رفتن شبکیه و از دست دادن بینایی مربوط به سن می‌شوند.

فواید کلی پیاده‌روی

به طور کلی از ورزش و به طور خاص پیاده‌روی، به دلیل توانایی کاهش خطر بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی، سکته، دیابت نوع ۲ و برخی سرطان‌ها، داروی معجزه‌آسا یاد می‌شود. بیایید صادق باشیم، حفظ سلامت چندان کار پیچیده‌ای نیست که نتوانیم آن را پیش بگیریم. برخلاف داروهای واقعی، پیاده‌روی هیچ عارضه جانبی ندارد، به راحتی در دسترس، مقرون به صرفه، موثر است و از همه مهم‌تر نیازی به نسخه ندارد!

منبع: ایرنا زندگی

درباره ی Admin

مطلب پیشنهادی

واژه‌های پایه‌ای

آشنایی با واژه‌های پایه‌ای در پرورش اندام

پیش از آنکه شروع به ورزش و تمرینات پرورش اندام نمایید بهتر است با واژه‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.