گرم کردن و سرد کردن

اهمیت گرم کردن و سرد کردن در ورزش

پیش از شروع به ورزش باید بدانید اهمیت گرم کردن و سرد کردن تا چه اندازه در موفقیت شما ارزشمند است.عده‌ای از پرورش کاران تراز اول باشگاه‌ها برای گرم کردن از انجام دو ست تمرین و حدود نصف وزنه‌ای که می‌توانند برای آن تمرین بلند کنند و تکرارهای زیاد آهسته و غلتک‌وار استفاده می‌کنند.اما شما تا زمانی که به پیشرفته‌ترین مراحل تمرین دست نیافته باشید و قاعده تمرین آموزشی را به طور کامل فرا نگرفته باشید ، گرم کردن را بدون کمک وزنه انجام دهید.در ادامه با فواید گرم کردن پیش از تمرین و سرد کردن پس از تمرین آشنا خواهید شد.با ما همراه باشید.

فواید گرم کردن پیش از تمرین:

۱- گرم کردن جریان خون را در مفاصل شما افزایش می‌دهد، به روان ساختن حرکت کمک می‌کند و شما را در مقابل آسیب حفظ می‌نماید.

۲- گرم کردن درجه حرارت بدن شما را بالا می‌برد و عضلات شما را از کشیدگی محافظت می‌نماید.

۳-هنگامی که خون به درون عضلات پمپ می‌شود، عضلات می‌توانند با قدرت و تاثیر بیشتری منقبض شوند و این امر منجر به رشد سریع‌تر می‌گردد.

۴- گرم کردن به شما امکان می‌دهد عضلات خود را در کل دامنه حرکتی به تمرین وادارید( یعنی از انبساط کامل تا انقباض کامل و بر عکس) این مورد برای توسعه کامل حیاتی است.

گرم کردن عمومی خوب ممکن است شامل ۵ دقیقه راندن روی دوچرخه ثابت ( اگر موجود باشد) بالا و پایین پریدن ملایم و یا پریدن از روی طناب باشد.

گرم کردن بدن

فواید سرد کردن پس از تمرین:

۱- تمرین ملایم پس از تمرین شدید با وزنه ، زمان لازم برای بازگشت تدریجی را به سیستم قلب و گردش خون می‌دهد، در حالی که از جمع شدن خون جلوگیری می‌کند.

۲-با برگرداندن درجه حرارت بدن به حالت طبیعی،قبل از بازگشت به فعالیت‌های روزانه،تمکین ایجاد خواهد نمود.

سرد کردن بعد از ورزش

منبع: دایره‌المعارف تخصصی- پزشکی پرورش اندام

درباره ی Admin

مطلب پیشنهادی

واژه‌های پایه‌ای

آشنایی با واژه‌های پایه‌ای در پرورش اندام

پیش از آنکه شروع به ورزش و تمرینات پرورش اندام نمایید بهتر است با واژه‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.