خانه / ورزشی / تقویت عضلات کف لگن و تنگ کردن واژن با ورزش

تقویت عضلات کف لگن و تنگ کردن واژن با ورزش

صبر ، تمرین و مداومت در انجام تمرینات ورزشی یک اصل مهم است اگر شما بتوانید ورزش کگل را به صورت صحیح انجام دهید و صبر و مدوامت لازم را داشته باشید می توانید از مزایای بی نظیر ورزش کگل برای تقویت عضلات کف لگن  و تنگ کردن واژن بهره مند شوید.

متخصصین زنان و زایمان معمولا انجام ورزش های کگل را به خصوص برای زنانی که زایمان طبیعی داشته اند توصیه یم کنند ولی قبل از شروع ورزش کگل، نکاتی وجود دارد که برای بهترین نتیجه باید بیاموزید.

نکات مهم در انجام ورزش کگل 

انجام نادرست ورزش کگل هیچ فایده ای ندارد. به گفته دکتر آلیسا دوک Alyssa Dweck، متخصص زنان و زایمان  در وستچستر و معاونت بخش زنان و زایمان موسسه مونت سینای، ااگر ورزش کگل را به درستی و مداومت انجام دهید باعث تقویت عضلات کف لگن می شود.

برای انجام صحیح ورزش کگل باید محل عضلاتی که با انقباضشان جلوی ادرار را می گیرند پیدا کنید. می توانید برای پیدا کردن این عضلات در دستشویی هنگام ادرار کردن یک بار جلوی ادرار را بگیرید تا محل عضلات را پیدا کنید البته نباید این کار زیاد تکرار شود چون منجر به عفونت مجاری ادراری خواهد شد، شما فقط برای پیدا کردن محل عضلاتی که باید ورزش کگل را رویشان انجام دهید یک بار این کار را امتحان کنید.

برای انجام تمرین کگل برای چند ثانیه این عضلات را مننقبض کرده سپس رها کنید. استراحت دادن به عضلات بین تمرین بسیار ضروری است.

تقویت عضلات کف لگنبرخی زنان به دلیل این که توانایی ریلکس کردن این عضلات را ندارند هنگام رابطه جنسی دخولی دچار درد می شوند. هدف ما همیشه تقویت عضلات کف لگن است ولی نباید فراموش کنید که ریلکس کردن این عضلات در مواقع لازم به همان اندازه ضروری است و بخش مهمی از ورزش کگل را تشکیل می دهد.

تایید آنلاین انجام صحیح ورزش کگل با دستگاه‌های مخصوص

قرار دادن دستگاه های مخصوص داخل واژن است با قرار دادن این توپک داخل واژن می توانید احساس فشار در اثر انقباض صحیح عضلات را داخل واژن حس کنید. این دستگاه را داخل واژن قرار می دهید و زمانی که عضلات کف لگن را منقبض کنید و این دستگاه که از طریق بلوتوث به گوشی متصل است سیگنال درست انجام دادن حرکت را به گوشیتان ارسال می کند ضمن این که می تواند در گوشی خود یادآور برای تکرار مداوم ورزش کگل ثبت کنید.

می توانید از یک فیزیوتراپ برای آموزش صحیح ورزش کگل برای تقویت عضلات کف لگن و تنگ شدن واژن کمک بگیرید. گاهی فیزیوتراپ ها کگل را با سایر ورزش ها ترکیب می کنند.

شما می توانید در حالت نشسته ، دراز کشیده ، حین کار و در هر زمانی بدون این که کسی متوجه شود ورزش کگل را انجام دید.

ورزش کگل

مدت زمان لازم برای تاثیر ورزش کگل

توصیه می شود که ورزش کگل را ۳۰ بار در روز انجام دهید و هر بار چند ثانیه عضلات را منقبض کنید. می توانید در طول روز دو تا ۳ ست ۱۰ تایی این ورزش را انجام دهید.
به گفته دکتر دوک اگر ورزش کگل را درست و به صورت مداوم انجام دهید باید در عرض دو تا سه هفته نتیجه آن را مشاهده کنید. برای این که این اثر دائمی باشد باید به صورت مدوام ورزش کگل را انجام دهید. ورزش کگل فقط در صورتی اثر گذار است که به صورت صحیح و به طور مدوام انجام شود.

نتایج ورزش کگل

تقویت عضلات کف لگن با ورزش کگل باعث کنترل بهتر مثانه، جلوگیری از افتادگی مثانه و رحم ، جلوگیری از گشاد شدن واژن بعد از زایمان ، بهبو عملکرد جنسی و بهبود ارگاسم در زنان و کنترل نعوظ و کاهش زودانزالی در مردان می شود.

منبع: سیمرغ

درباره ی Admin

مطلب پیشنهادی

ورزش تاباتا

تمرینات ژاپنی تاباتا روشی خاص برای سوزاندن چربی‌ها در ۳۰ دقیقه

اگر قصد دارید در کمترین زمان و با روش مناسب لاغر شوید با تمرینات ژاپنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.