خانه / علمی / جسد انسان تا یک‌ سال بعد از مرگ حرکت می‌کند
جسد انسان - حرکت

جسد انسان تا یک‌ سال بعد از مرگ حرکت می‌کند

محققان دریافتند که جسد انسان در طی فرآیند تجزیه “بطور قابل توجهی” حرکت می کنند.

به گزارش سایت روزاندیش به نقل از خبرگزاری مهر : محققان استرالیایی انستیتو AFTER کشف کردند جسد انسان مرده تا یکسال پس از مرگ و در فرایند تجزیه شدن، حرکت می‌کند.

در این تحقیق دوربین تایم لپس با فیلمبرداری دربازه‌های ۳۰ دقیقه‌ای نشانه واضحی از روند تجزیه و تحلیل را به محققان ارائه داد.

خانم ویلسون در خصوص یافته‌ها در این تحقیق به ای‌بی‌سی نیوز گفت: آنچه متوجه شدیم این است که بازوها به طور قابل توجهی در حال حرکت بودند، به طوری که بازوها از کنار بدن شروع به حرکت نموده و حرکت آنها در طرف دیگر بدن خاتمه می‌یابد.

فواید  این یافته‌ها در مورد حرکت جسد انسان

وی گفت که این موضوع در مواردی که قتل رخ داده نه تنها به تحقیقات پس از مرگ برای یافتن مجرم‌ کمک می‌کند که به قربانی فرصتی می دهد که “آخرین داستان خود را” بگوید.

هرچند محققان پیش بینی می کردند بدن انسان در مراحل اولیه تجزیه حرکت کند اما میزان حرکت بدن که در فیلم ها مشاهده شد، برای آنان حیرت برانگیز بود.

آن‌ها فکر می‌کنند که این حرکات با فرایند تجزیه ارتباط داشته باشد زیرا رباط‌ها با گذشت زمان خشک می‌شوند. این دانش می‌تواند در پژوهش‌های مرتبط با مرگ نامشخص سودمند باشد. درحقیقت، این یافته‌ها می‌تواند موجب تغییر چگونگی تجزیه‌و‌تحلیل و تفسیر صحنه‌ی جرم شود، به‌ویژه هنگامی که جسد دیر پیدا می‌شود.

این یافته ها تاثیر قابل توجهی برای تحقیقات پس از مرگ از اجساد دارد. تا پیش از این دانشمندان جنایی تصور می کردند وضعیت جسد هنگام کشف، همان وضعیت زمان مرگ است.

علاوه بر این موارد تحقیقات ویلسون به مطالعه نرخ تجزیه بدن انسان در محیط های مختلف کمک شایانی کرد.

او در این باره می گوید: تا قبل از انجام تحقیقات در AFTER  بخش اعظم دانش انسان درباره تجزیه بدن پس از مرگ به یافته هایی مربوط می شد که در نیم کره شمالی زمین ثبت شده بود. در نیم کره شمالی آب وهوا متفاوت است و حتی حشرات متفاوتی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری مهر