بهبود گردش خون

بهبود گردش خون با این مواد غذایی

 حفظ و بهبود گردش خون برای جلوگیری از بیماری های قلبی ضروری است و برای سلامتی کلی بدن خوب است. در حقیقت ، بیماریهای قلبی و عروقی در حال حاضر عامل اصلی مرگ در کشورهای توسعه یافته است بنابر این مهم است که غذاهایی که باعث بهبود گردش خون می شوند را در رژیم غذایی خود داشته باشید.

خون به واسطه سیستم گردش خون در سراسر بدن جریان می یابد. بنابراین ، مواد مغذی و اکسیژن به سلولها می رسند و هرگونه آلودگی را از بدن از بین می برند.

انواع مواد غذایی که باعث بهبود گردش خون می شوند

۱-لیموترش و آب

ویتامین C حاوی خواص بسیاری است که باعث تقویت سلامت قلب و عروق می شود. مرکبات سرشار از ویتامین C هستند که برای تشکیل کلاژن و الاستین ضروری است. این مواد به صورت پروتئین آمده و به شکل گیری دیواره مویرگی کمک می کنند.

نوشیدن آب لیمو در صبح راهی عالی برای بهبود گردش خون است. حتی اگر مقداری از پوست لیمو را هم مصرف کنید بهتر است زیرا حاوی آنتی اکسیدان است. اگر ترش و اسیدی بودت لیمو اذیت تان می کند می توانید از آن به عنوان چاشنی در سالادهای خود استفاده کنید. آنتی اکسیدانی هایی که این نوع مرکبات در آن موجود است به کاهش کلسترول بد خون کمک می کند ، که ممکن است مربوط به خطر کمتری از بروز پلاک های آتروم باشد.

۲-زردچوبه

یکی از انواع مواد غذایی است که گردش خون را بهبود می بخشد این ادویه است. این ماده غذایی خاصیت ضد التهابی دارد. مزیت آن در بهبود سلامت گردش خون به دلیل داشتن همین خاصیت آنتی اکسیدانی است. این عمل رادیکالهای آزاد و سموم بدن را خنثی می کند.

عوارض افزایش رادیکال‌های آزاد در بدن:
افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی
افزایش خطر ابتلا به  سرطان
افزایش سرعت روند پیری
افزایش ریسک ابتلا به  پارکینسون ، آلزایمر ، تصلب شرایین و دیابت

۳-سیر

این غذا خاصیت ضد انعقادی دارد. بنابراین ، به گردش خون بهتر کمک می کند و از ایجاد لخته جلوگیری می کند.  برای به دست آوردن کامل مزایای سلامتی آن ، سعی کنید روزی یک سیر خام مصرف کنید. دلیل این امر این است که این تنها راه جلوگیری از تخریب اینولین ، ماده مؤثر آن است.

۴-زنجبیل

مصرف مکرر و مداوم زنجبیل به تقویت انرژی کمک می کند و گردش خون را با رقیق شدن خون فعال می کند. متخصصان تغذیه توصیه می کنند روزانه آن را مصرف کنید ، تازه یا به صورت پودر آن. می توانید آن را به سس ها ، کرم های گیاهی ، و به عنوان یک چای مصرف کنید.

زنجبیل

۵-گردو

فواید گردو برای سلامتی قلب و عروق بیشتر از آن چیزی است که می توانید تصور کنید. سعی کنید مصرف خود را کنترل کنید زیرا میزان چربی آنها زیاد است.این آجیل ها مقدار زیادی ویتامین B3 دارند که به بهبود گردش خون کمک می کند. علاوه بر این ، اسیدهای چرب آنها با کلسترول و التهاب در سیستم گردش خون مقابله می کنند.

۶-تخمه آفتابگردان

این دانه با خاصیت آنتی اکسیدانی عالی است و یکی از قدرتمندترین مواد برای بهبود گردش خون است. مصرف یک قاشق غذاخوری دانه آفتابگردان هر روز به شما می تواند در تامین ویتامین E مورد نیاز بدن تان کمک می کند و همچنین سلامت گردش خون شما را بهبود می بخشد.همچنین اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در این غذاها در کاهش التهاب سیستمیک نقش دارند ، بنابراین براساس یک مطالعه خطر قلبی عروقی را کاهش می دهد.

۷-گوجه فرنگی ، هندوانه ، و طالبی

این مواد غذایی حاوی لیکوپن ، آنتی اکسیدانی هستند که گردش خون را تحریک می کنند و از بروز مشکلات قلبی جلوگیری می کنند ، همچنین به کاهش کلسترول بد کمک می کنند. گوجه فرنگی همچنین به جلوگیری از بیماری های عروقی مانند تصلب شرایین کمک می کند و از تشکیل یون چربی در خون جلوگیری می کند.

۸-نوشیدن آب

نوشیدن مقدار زیادی آب برای بهبود سلامت گردش خون و انتقال همه مواد مغذی لازم به اندام ها و بافت های شما کمک می کند   آب به از بین بردن سموم بدن کمک می کند ، که بدون شک سلامت گردش خون را بهبود می بخشد و از ایجاد لخته جلوگیری می کند. بنابراین ، سعی کنید روزانه بین یک و نیم تا دو لیتر (۶-۸ لیوان) بنوشید تا بدنتان به خوبی هیدراسیون شود.پ

توصیه‌های دیگر برای بهبود گردش خون

رژیم غذایی مناسب
فعالیت بدنی منظم
مصرف مکرر آب

منبع: بهداشت نیوز

درباره ی Admin

مطلب پیشنهادی

خواص عرق نعناع

خواص عرق نعناع و فواید آن برای سلامتی بدن

عرق نعناع برای کمک به هضم غذا بسیار مناسب است و همچنین عرق گیاهی نعناع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.