خانه / پزشکی / ورزش مغز برای بهبود سلامت مغز وعملکرد آن
ورزش مغز

ورزش مغز برای بهبود سلامت مغز وعملکرد آن

مغز شما هم درست مانند سایر قسمت‌های بدنتان به ورزش نیاز دارد. ورزش مغز کمکتان می‌کند در کنار جسمی سالم، زندگی سالم و طولانی داشته باشید.

 همه‌ی آدم‌ها مثل هم پیر نمی‌شوند و این شامل مغز هم می‌شود. تغییرات اجتناب ناپذیرند: توده‌ی مغز، قشر سفید، سیستم فرارسان‌های عصبی و حافظه، همه و همه به مرور زمان دستخوش تحولاتی خواهند شد؛ اما قدم‌هایی وجود دارد که برای بهبود سلامت مغز و عملکرد آن می‌توانید بردارید.

اصول سالم نگه داشتن مغز

در مورد سلامت مغز نیز مانند سلامت سایر قسمت‌های بدن باید با عادات خوب شروع کنید.
* روزانه آب کافی بنوشید. بیشتر بدن شما از آب تشکیل شده است.
* رژیم غذایی متعادلی داشته باشید.
* به طور منظم ورزش کنید.
* استرستان را کنترل کنید.
* الگوی خوابتان منظم باشد.

ورزش مغز با انجام این روش‌های ساده

هرچند مغز شما مانند قلب و دو سر بازویتان عضله نیست، اما باز هم می‌توانید آن را ورزش بدهید تا با افزایش سن، هوشیار بمانید.

* ارتباطات اجتماعی‌تان را حفظ کنید.ارتباطات قوی اجتماعی موجب کاهش ریسک زوال عقل، کاهش فشارخون و استرس می‌شود.

* لیستی از چیزهایی که می‌خواهید یادتان بمانند تهیه کنید. این لیست می‌تواند شامل خرید هفتگی، پرداخت صورتحساب‌ها، اسم دوستان و … باشد. سپس یک ساعت یا بیشتر این لیست را از خود دور کنید و ببینید چه چیزهایی از این لیست به یادتان مانده است. این تمرین را به طور مرتب انجام دهید.

*بدون کاغذ و قلم.در ذهنتان مسائل ریاضی حل کنید،  برای چالش برانگیزتر کردن این تمرین می‌توانید هنگام پیاده‌روی این کار را انجام دهید.

* یک مهارت جدید یاد بگیرید. نواختن یک ساز را یاد بگیرید، در کلاس آشپزی شرکت کنید، یک زبان جدید فرا بگیرید، رقص یاد بگیرید، به کلاس نقاشی یا مجسمه‌سازی بروید یا به یک فعالیت ورزشی جدید بپردازید. فقط سعی کنید چالشی جدید برای خود درست کنید که ذهنتان را فعال کند.

* بازی‌های فکری انجام دهید. بازی‌های فکری، ذهنتان را فعال می‌کنند. اگر به دنبال بازی‌های فکری جدید هستید می‌توانید از وب‌سایت‌هایی که به طور آنلاین، امکان بازی را برایتان فراهم می‌کنند استفاده کنید. یک سری بازی فکری روی گوشی موبایلتان نصب کنید تا هر وقت فرصت شد با آن‌ها بازی کنید.

نکته‌ی آخر اینکه فعال باشید،  نه اینکه ساعت‌ها جلوی تلویزیون بنشینید. فعالیت بدنی‌تان را به طور منظم ادامه دهید و در کنار جسم فعال، ذهنتان را فعال و جوان نگه دارید تا نه تنها عمرتان بیشتر شود بلکه کیفیت زندگی‌تان نیز بالا برود.

منبع:بهداشت نیوز

درباره ی Admin

مطلب پیشنهادی

شستشوی بینی

شستشوی بینی و فواید آن

 شستشوی بینی یک راه موثر برای از بین بردن علائم سینوزیت است که می تواند …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.