خانه / آموزشی / دلایل کاهش رتبه سایت در گوگل
کاهش رتبه سایت

دلایل کاهش رتبه سایت در گوگل

 گوگل بزرگترین منبع ترافیک برای سایت ها محسوب می شود، بنابر این کسب رتبه بالا در آن بسیار مهم است. وب سایت شما می بایست به گونه های طراحی و تنظیم شده باشد که منجر به خرید هر چه بیشتر کاربران گردد. در صورتی که رتبه وب سایت شما بهتر باشد، از موتورهای جستجو ترافیک بیشتری کسب می کنید. اما در صورتی که با کاهش رتبه سایت در گوگل مواجه شوید، مطمئنا ترافیک و درامد زیادی را از دست خواهید داد.

کاهش رتبه سایت

موارد زیر از اصلی ترین دلایل افت رتبه سایت است. مواردی که باعث ایجاد نارضایتی کاربران میشود و یکی از دلایلی که ربات های گوگل به سایت ها اعتبار میبخشند, رضایت و تجربه خوب کاربران در سایت ها است.

دلایل کاهش رتبه سایت

۱- سرعت  کم بارگذاری سایت

زمانی که کاربر وارد سایت شود و برای دیدن صفحات مدت زمان زیادی را منتظر بماند, با سرعت سایت را ترک میکند. این امر به معنی عدم رضایت کاربر است و عواقبی چون کاهش رتبه سایت در گوگل را به دنبال دارد.

۲- بلاک شدن سایت

در دو حالت ممکن است سایت شما بلاک شود:

  •  تغییر کاربری سایت
  •  طراحی مجدد سایت
    در این دو مورد زمانی سایت بلاک میشود که طراحان سایت و توسعه دهندگان فراموش کنند که کد های noindex/nofollow را از صفحات پاک کنند.
    همچنین طراحانی که در ورد پرس سایتی را طراحی میکنند, باید حواسشان به بررسی لینک ها و گزینه ای ایندکس باشد.

۳-به روز رسانی های گوگل

گوگل به صورت مداوم در حال به روز رسانی و تغییر الگوریتم های خود است. به همین دلیل ابزارهایی مانند mozcast و سنسور semrush وجود دارند.
میتوانید با استفاده از این ابزار ها متوجه شوید که آیا سایت شما تحت تاثیر به روز رسانی های گوگل قرار گرفته است یا خیر.

۴- کیفیت پایین سایت

کیفیت پایین سایت یکی از دلایل کاهش رتبه سایت در الکسا است. کیفیت پایین سایت جنبه های مختلفی را شامل میشود, ازجمله: قابلیت استفاده, اطلاعات ساخت, نمایه سایت و محتوا.
کیفیت سایت نه تنها بر روی سئو و رتبه سایت, بلکه بر روی نرخ تبدیل کاربر به مشتری نیز تاثیرگذار است.

۵-تغییرات لینک ها و بک لینک ها

تغییرات ناگهانی در بک لینک ها و لینک سازی های غیر طبیعی باعث میشود که ربات های گوگل رتبه سایت شما را کاهش دهند.
لینک های داخلی و بک لینک ها برای موتور های جستجوی گوگل بسیار با اهمیت هستند. از تغییرات عمده و ناگهانی خودداری کنید.

۶- کیفیت پایین محتوا

محتوا, نقطه عطف تمام استراتژی های رشد میباشد. بدون داشتن محتوای قوی, نمیتوانید کاربر را به مشتری خود تبدیل کنید.
بنابراین گوگل کیفیت سایت شما را پایین در نظر میگیرد. در حال حاضر هزاران سایت, محتوایی برای کلمات کلیدی ضعیف و یا محتوای ضعیفی برای کلمات کلیدی مهم تولید میکنند.

مشخصات محتوای قوی:

  •  نویسنده مطالب, اطلاعات کافی در مورد موضوع مورد نظر را داشته باشد  و یا علاقه‌مند‌ به موضوع مورد نظر باشد.
  • مقاله شما دارای غلط املایی و نگارشی نباشد و باید در مرحله ویرایش دقت بیشتری داشته باشید.
  •  محتوا, خبرها و آنالیز آنها اوریجینال و مختص سایت شما باشد.
  •  مطالب شما باید کامل و دارای توضیحات جزئی باشد و یا اطلاعات کاملی را در اختیار کاربران قرار دهد بهتر است بدانید مطالبی که کمتر از ۵۰۰ کلمه است با زباله فرقی نخواهد کرد.

کاربران زمانی که به محتوای شما سر میزنند برایشان مهم است که به پاسخ درستی دست پیدا کنند.
عنوان های جذاب , و معنا دار, پاراگراف های کوتاه, استفاده از عکس ها و اینفوگرافیک ها و موارد دیگر میتواند کاربران را جذب کند.

نکته:

بعضی مواقع افت رتبه الکسا به دلیل ضعف این برنامه است نه رتبه سایت شما در گوگل. بنابراین قبل از هر اقدامی مطمئن شوید که دلیل افت رتبه سایت شما چیست. کاری نکنید که سایت شما افت شدیدتری پیدا کند.

منبع: افراک

درباره ی Admin

مطلب پیشنهادی

تمیز کردن گاز شیشه ای

تمیز کردن گاز شیشه ای صفحه ای

بسیاری از افرادی که گاز شیشه ای دارند، برای برق انداختن و تمیز کردن اجاق گاز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.